lördag 6 februari 2010

En titt in i köket.

I köket får man knappt plats två personer på samma gång. Men när det gäller matlagning känner jag mig liten och då passar ett litet kök bra, för annars skulle jag känna mig så underlägsen.

I köket gjorde jag en smoothie igår. Den blev ännu godare när den serverades i en fin kopp. Jag har fått en mindre dille för blommor och pastell. Men hellre det än när jag fick för mig att allt i rött och svart en gång när jag var liten (något jag aldrig genomförde tack och lov).
-
I köket gjorde jag müsli idag. Det gick bra ända till jag råkade tappa ner halva russinförpackningen på plåten, men vad gör det när jag idag hittade en underbar burk som ska bli min müsliburk?

I köket visar almanackan februari. En månad som bjuder på tenta med efterföljande ölprovningsfest (något vi kom på igår på Svantes), schlageryra, konsert och ett minilov i Leksand.

I köket gör Per iordning pizza i detta nu. Han gillar att ha massvis med champinjoner på sin del. Det är för vuxet för mig. Jag kör på tomatsås, skinka och ost. Som jag alltid gjort och alltid kommer göra.

3 kommentarer:

andreas sa...

väx upp elina så ska du se vilka smakupplevelser hemmagjord pizza kan erbjuda kram

julia sa...

SKRÄLL att du gör din bit till en vesuvio! din lilla rackarunge! våga prova champinjoner nästa gång så looovar jag dig att du inte blir besviken!

Jonna sa...

vilka mysiga bilder, ni har det så fint hos er.