tisdag 16 februari 2010

Ingen semla och ingen påtår.

Fick man inte en semla i skolmatsalen när man var mindre? Jag fick typ motsatsen idag (men stark betoning på typ), nämligen en påtår med kaffe för samma pris som den första koppen. Då är det väl ingen påtår! Omedvetet försökte jag kompensera detta genom att trycka på stor kopp istället för liten kopp på kaffemaskinen. Men det hjälpte inte ett skvatt eftersom min kopp inte räckte till. Den blev, minst sagt, överfull. Tack och lov fanns det en räddare i nöden vid min sida.

5 kommentarer:

Jonna sa...

Ingen semla för mig heller :( en dålig fettisdag!

julia sa...

inte för mig heller. hade gärna tagit en egenbakad som på bilden! dom var himla goda hörru!

andreas sa...

Själv har jag fått något bättre än semla hembakad solbulle mumskram

Mor sa...

Här har det ätits semla och druckits kaffe 21.00! Det funkar en gång om året: på fettisdagen när man är ledig dagen efter. Har även gjort mig förtjänt av det genom ett friskispass! Kram!

Malin sa...

svar: nej man fick aldrig semla i skolmatsalen :)