måndag 15 februari 2010

Ibland känns det som att livet kretsar kring en enda sak.

1. Igår kväll blev jag så ledsen när jag trodde att jag inte skulle orka kvällsmat. Lyckligtvis hann min mage ändra sig och jag orkade en liten macksnutt (okej, två macksnuttar).

2. Det sista jag tänkte på innan jag somnade igår var buffémat, grillat och köttfärspaj.

3. Idag, när det äntligen blev lunchpaus i tentapluggandet, insåg jag att jag tagit med mig fel matlåda till skolan. Istället för en god pastasås låg där några skrumpna potatisklyftor. Jag ville gråta.

4. Ellen säger: Hur länge ska vi sitta och plugga tror ni? Britta svarar: Tills Elina måste äta middag.

6 kommentarer:

Britta sa...

Jag tycker att det låter lite hårt och kallt, så här svart på vitt. Men jag sa det verkligen med kärlek i rösten! :)

Puss!

Elina sa...

I know Britta! Och det är helt okej :) Det ligger ju trots allt lite sanning i det du säger!

Caroline sa...

Elina, jag håller med dig. Fullt ut.

Jonna sa...

Åh vad du är härlig. Jag och Jonte skrattar i soffan för Jonte trodde det handlade om mig, typ... jag som också ligger och drömmer om frukost innan jag somnar etc etc...

Malin sa...

haha vi är då ena riktiga tarvskrockar vi! jag tänker också på mat jämt. har glufsat i mig hela helgen fast mats bara har fått blåbärssoppa. puss

Jullan sa...

Men man kan ju inte annat än att ÄLSKA mat! När man är hemma går man liksom och väntar på lunchen. "Jag äter kl 12"... "Det kanske bli bra med kvart i tolv"... "Jag åt ju faktiskt frukost väldigt tidigt idag så jag kanske ska ta lunchen nu"...