lördag 3 oktober 2009

Vilohelg.

Igår efter några öl och lite vin skulle jag absolut gå ut idag. Något jag hade bestämt mig för att absolut inte göra. Jag skrev sms till ett flertal om att jag skulle gå ut och sms till en annan för att bli ännu mer festpeppad. När jag vaknade idag var jag återigen fast besluten om att inte göra det. "Det är ju hemskt hur man kan ändra åsikter när man är full", sa jag till min syster Malin idag. Hon skrattade och tyckte jag överdrev. "Det är ju inte så att du helt ändrar värderingar", svarade hon. Det må så vara. Idag vågar jag inte ens ta en öl. Och jag tar bilen till festen.

Jag har faktiskt ett rykte att tänka på. Sådant folk har sagt till mig/kallat mig de senaste veckorna:
- Du verkar så ordentlig.
- Snusar du? Nää? Du verkar ju så ordningsam.
- Tant.
- Farmor.
- Du verkar så naturlig. Sminkar dig inte och så.

3 kommentarer:

Mia sa...

Men Elina, jag trodde vi gick igenom det här igår?
Ung och vild, i ett samspel med tant och sund fungerar när man är ung. Och det är du. Men tant och sund fungerar inte lika bra i samspela med ung och vild när man är gammal. Ta vara på den unga tiden. Tiden kommer gå fort och snart kanske du sitter där med ett brutet höftbenet, då sitter du där som en sund tant och ångrar att du inte gick ut den 3:e otober 2009.
(Det är inte klokt vad fånig och åldersnojigt man blir så fort man fyllt 22!)

Från en tant till en annan tant sa...

Länge leve tanten! Var stolt över tanten i dig :D /malin

Jonna sa...

oh my! då borde du ju absolut gått ut och visat hur vild och crazy du är!