onsdag 28 oktober 2009

Jag och Per testcyklade vägen till min praktikskola. Det tog 60 minuter tur och retur. Mina fötter hann frysa ihjäl flera gånger (nej, jag hade naturligtvis inte tygskor på mig). Tanken på att cykla den vägen 70 gånger var inget som fick mig att hurra direkt. Det kanske får bli ett busskort ändå. Väl tillbaka unnade vi oss en mysfika. Vaniljhjärtat smakade himmel.
Strax efter kl 17.00 fick jag för mig att jag fick lov att köpa en ny tröja. Drog på mig ett par jeans och började gå mot affärerna. Det regnade. Inne på HM fick jag världens hostattack. Varför stannade jag inte hemma? Kom på att de på min praktikskola aldrig sett mina kläder, så jag kan lika gärna ha gamla. Blev en Allt i hemmet och snus till tågresan imorgon istället.
Till middag blev det Kidneybönor från S:t Persgatan (en variant på Kikärter från Noret som i sin tur är en variant på Kikärter från Marrakech). Nu väntar en lång tv-kväll med bönder, sjukhus och avslutningsvis blod och sex i True Blood.

3 kommentarer:

andreas sa...

true blood äger fett stenhårt go bill and sookie på fredag ses vi kram

jonna sa...

åh nostalgi, tågresa med tidning och en snus, kikärtsgryta... pusspuss!

mbh sa...

fina bilder o kul inlägg. ta med allt i hemmet imorgon!!!