måndag 12 oktober 2009

Klockan ringde 06.30. Ville få en lång morgon hemma innan skolan. Fick nyss lukta på ett nyöppnat kaffepaket. Det gick ett lyckorus genom kroppen. Man kan inte glorifiera kaffestunder för mycket. Jag är så tacksam att mina systrar tvingade mig att börja dricka kaffe. Att de utnyttjade mig i en sårbar period behöver vi kanske inte tillägga. De ställde fram en kopp och sa "drick, det är fan inte roligt att bjuda på saft eller vatten". Argumentet att man kan bjuda på te åker in genom ena örat och ut ur det andra.
I lördags var jag enögd och blixten var stark.

2 kommentarer:

Jonna sa...

oj vilket snyggo! skitfin bild, lysande hår. dricker du kaffe till frukost numer också? och guuud vad du överdriver, som att vi tvingade dig.. men ja, det är faktiskt inte lika kul att dela ett glas saft som en kopp kaffe!

Malin sa...

ha ha jag minns den koppen! Med varm mjölk. Det var jag som inledde din kaffeepok! Tyvärr minns jag också det tråkiga omständigheter som föranledde den...