söndag 25 oktober 2009

Mitt bidrag i julklappsdebatten (internt).

Julen betyder väldigt mycket för mig och min familj. I år har det kommit på tal att förändra lite i våra julklappstraditioner - att gå från att alla köper till alla och vi på julafton ägnar några timmar åt att öppa ett paket i taget, till att alla köper varsitt paket för att sedan lotta ut dessa till slumpvis person på julafton. Detta har väckt många funderingar och starka reaktioner.

Kommetarer på Malins inlägg:
-
Jonna den konservativa sa...
SÅ JÄKLA TRIST! JAG VÄGRAR !!!
-
andreas den vansinnige sa...
VANSINNE!!! ska ni förstöra julaftonens traditioner dåligt dåligt dåligt det kan ni glömma ingen kram idag.
-
Jag är kluven. Å ena sidan tycker jag att det är jättemysigt att köpa julklappar till var och en i min familj, sitta och öppna i lugn och ro, se allas glada reaktioner och själv öppna paket och blir varm inombords av andras omtanke. Å andra sidan tycker jag att argumentet som syftar till pengar och tid som inte riktigt finns, väger väldigt tungt och är svårt att inte respektera. Jag tror att jag väljer att vara den där dryga och ohjälpsamma som ställer sig i mitten. Den som säger varken bu eller bä, utan istället det spelar inte mig någon roll, bestäm ni.

3 kommentarer:

mbh sa...

slansie jag trodde du var på min sida!

andreas sa...

haha bra elina malin snart är du nerröstad.kram

jonna sa...

som sagt läs mitt andra inlägg :)