måndag 5 oktober 2009

Ur min dagbok (jag har blivit nostalgisk på gamla dagar, och saknar våra resor).


Ons 28 februari 2007. Dag 1, transibiriska järnvägen.
Gårdagen var mycket påfrestande och ställde i alla fall mig på prov. Att vänta i nio och en halv timme, mestaldels sittande på en tågstation, är inte min grej. Men hur bajsnödig, trött och gråtfärdig jag än var, fanns inga alternativ. (...) Utanför fönstret kan det vitgråa landskapet skådas. Just nu ser jag skog. Intrycken av Ryssland så här långt är inte direkt skitpositiva. Vi har inte träffat på många trevliga människor, men vi har ju inte heller försökt. Hur som helst röker alla och bär päls.

2 kommentarer:

Malin sa...

ja, tänk vad fantastiskt att ni gjorde den där resan! vilken upplevelse. hoppas att jag kan resa i dina fotspår en vacker dag :)

Jonna sa...

Underbart, var glad du får massa fina minnen med dig hela livet! Hoppas jag och JW får till en resa någon gång med :)