söndag 11 oktober 2009

Söndagsfika.

På gymmet: Jag sitter och tränar axlar i godan ro. En kvinna bredvid mig börjar andas häftigt. Hon kanske är lite utmattad bara? Fast hon ser väldigt dimmig ut på blicken. Och armarna bara hänger. Shit, vad gör jag om hon förlorar medvetandet? Plötsligt slocknar blicken och kvinnan ramlar ihop i en hög på golvet. Jag går fort dit. När jag kommer fram vaknar hon och frågar om hon ramlade? Jag säger att det såg ut som att hon somnade och sen ramlade. Hon får vatten. En annan tjej går och hämtar en som jobbar på gymmet. Kvinnan får låna min mobil och ringer efter sin man. Hon tackar mig och får hjälp ner till omklädningsrummet. Yes, jag är inte en sådan som bara tittar på utan att rycka in när något jobbigt händer.

6 kommentarer:

andreas sa...

vilken dramatik och tur för henne att du var där kram

Emelie sa...

om världen var full av mandariner skulle den vara toppen!

Jonna sa...

Ja, tur för henne att du var rådig och duktig i det läget! Good work baby!

Frida sa...

va duktig du är! :)

Lineya sa...

Bra Elina, det borde finnas fler som dig!

Malin sa...

hi hi ja funderade inte du på att bli brandkvinna en gång i tiden? De är inte försent :)