måndag 26 oktober 2009

Att spara pengar som student.

Jag och Per hade bestämt att han skulle klippa mig, om det fanns tid, nu i helgen. Igår kväll blev det dags. Jag tog fram saxen och satte mig på en stol framför en spegel. Per började titta på mitt hår, tog upp slinga efter slinga och funderade på hur han skulle gå tillväga.

Per: Det är på helt egen risk.
Jag: Jaja, det är inte hela världen. Klipp nu.
Per: Men jag vet inte HUR jag ska klippa.
Jag: Äh, börja bara någonstans. En slinga i taget.
Per: NEJ, jag vågar faktiskt inte!

Jag fick göra det på egen hand. Huruvida det blev bra eller inte är en annan fråga, men eftersom jag bara tog topparna så syns det ingen skillnad. Dock blev jag lite fundersam när jag hittade några hårtestar på golvet som var cirka 1 dm medan de andra var runt 1 cm.

2 kommentarer:

Jonna sa...

men god! du kan väl inte klippa dig själv eller? snygg outfit på bloggen!

mbh sa...

vad har du gjort unge? blivit punkare?