fredag 23 oktober 2009

Gårdagen ägnades åt tentaplugg. Det gick... bra. Eller vi hade roligt i alla fall, och det är ju ändå huvudsaken. Jag skrattade så mycket att jag höll på att spruta ner golvet med vattnet, och fick mer ont i magen än vad jag redan hade. Hela jag var i obalans igår. På vägen till skolan lyckades jag slå mig själv tre gånger. Först slog jag i näsan någonstans på min cykel (resulterade i ett pyttelitet rivsår), sen fick jag styret rakt på kindbenet och slutligen drämde jag upp dörren till skolan i min ena sida.

Idag ska jag vara i skolan mellan 11-17. Bör man inte sluta tidigt på fredagar? Är inte det en oskriven lag? Ikväll väntar grekisk sallad, rödvin och soffläge. Jag tror att det är en bra uppladdning inför helgens tentaplugg. Jag menar, vem pluggar inte bra med rödvinshuvud?

Nu på morgonen har jag druckit en balja kaffe, skrivit en "vill-ha-lista" och en "måste-ha-lista".

Snart ska jag klä på mig, göra iordning matlåda, borsta tänderna, tycka synd om mig själv och inte tycka synd om mig själv (jag har ju ändå frukt, tuggummi och snus i väskan idag, vilket gör varje dag roligare).

2 kommentarer:

Malin sa...

heja slans!

jonna sa...

Lät som en bra dag ändå med hemmaplugg på förmiddagen och en grym kväll sedan! Ha det supermysigt, kan verkligen se er framför mig mysa med vin och grekisk sallad!