tisdag 20 oktober 2009

Kuckeliku, klockan är inte ens sju.

Att gå upp strax efter klockan 06.00 (eller tidigare) är inte okej. Inte för mig och inte för någon. Men jag måste erkänna att det är rätt mysigt, när jag nu sitter här med ett tänt ljus och en kopp kaffe. Mysigt, men inte helt okej. Skola hela långa dagen idag. Tur att jag har "Mitta", alltså Mia och Britta. Smeknamnet har kommit automatiskt några gånger nu. Jag antar att det beror på att jag nästan alltid säger deras namn efter varandra. Och det är ju aldrig fel att spara lite tid.

5 kommentarer:

Den första i Mitta sa...

Jag ser faktiskt fram emot en hel heldag i skolan, inte lektionerna kanske, men dom där fem timmarna där mitt i allt!

jonna sa...

Grymt att ni har varandra!

malin sa...

ha ha mitta - kul dubbelsmeknamn!

Emelie sa...

det är ju en himla tur att hon heter mia och inte fia.

Den andra i Mitta sa...

Mitta i all ära, men Elmia är inte heller hästskit! (eller hundbajs)