måndag 18 maj 2009

Norge

På grund av en oväntad/förträngd skoluppgift tar jag mig inte tid till något jättefylligt inlägg om Norge, som jag mer eller mindre utlovat(?). Här följer så kallad snabbfakta: Helgen bestod av sightseeing i både Hamar och Oslo - finfina städer. Jag kan lägga till två fiskar på min lista över fiskar jag ätit, marulk och uer. Norska kommentatorer är inte kloka. De vill bara höra sin egen röst och det var med nöd och näppe som vi fick höra alla bidrag i Eurovision. Igår, på Norges nationaldag, hamnade vi i ett barntåg som Pers mammas kollegas barn skulle gå i. Alla hade kostym, dräkt eller klänning utom vi som hade byxor och t-shirt. Jag har sällan känt mig så malplacerad, men det var en rolig upplevelse. Kort sagt har det varit en jättebra helg, och Norge får nog se mer av mig i framtiden.










6 kommentarer:

mor sa...

Härligt! Du får berätta mera när du kommer hem. Fina bilder också! Synd att du inte hade Leksandsdräkten på dig! Saknar dig! Kram mor!

mallin sa...

Håller med mamma. fina kort o utförligare beskrivning önskas då du kommer hem. och det gör du snart! tjoho! Kram

Cenneth sa...

hur uttalas "uer"?

Jonna sa...

Åh vad mysigt och kul med bilder ! Evas lägenhet såg fin ut! ni får passa på att resa till pers utomlands-släktingar så länge ni har chansen..

andreas sa...

snart ses vi kram

linnea sa...

vad kul att ni fick gå med tåget. Synd att jag missade er :)
Ganska häftigt med 17maj? Det var ju galet med folk.
kram