onsdag 27 maj 2009

Det kändes extra bra att jag ska laga vegetarisk middag ikväll efter nyheterna om den danska grisindustrin. Åtminstone tills jag kom på att jag tänkt ta en smörgås med skinka på tillsammans med mitt förmiddagskaffe. Åh, om jag ändå kunde ta tag i mig själv och bli vegetarian. Det finns inga ursäkter egentligen. Jag är bara lat och fantasilös i köket. Plus att det blir krångligt att jag och Per ska äta olika, för han älskar sitt kött. Och det gör ju egentligen jag också (älska är ett väl starkt ord, men jag tycker om det). Åh åh åh, fasiken. Jag tar i alla fall keso på smörgåsen.

3 kommentarer:

Jonna sa...

Men fy fy fy! Tur att man iaf äter inte så mkt kött... men en del skinka blir det ju... finns det bra lokalproducerad mat i uppsala?

malin sa...

usch, det missade jag. lika bra det. jag äter bara svenskt kött, men de svenska grisarna har det kanske lika illa, vem vet?

Andrej sa...

Hoppas svenska grisar och kor har det bra innan de lir mat. Försöker välja ekologiskt och närproducerat, men kan bli tusen ggr bättre.