tisdag 26 maj 2009

Det verkar finnas en liga med påflugna, tröga killar/män i Uppsala. Önskas förförståelse, läs Josefinas inlägg. Jag träffade en av dem på väg hem från skolan idag. Det värsta med händelsen var min oförmåga att ge ett bra svar på tal.

Jag kommer gåendes längs en väg. Plötsligt dyker en kille upp bredvid mig.
Killen: Hej!
Jag (tror att han ska fråga om vägen): Öh, ja, hej?
Killen: Vad tycker du om när killar kommer fram till dig så här och börjar prata?
Jag (fortsätter gå): Öh, va? Hm, jag vet inte.
Killen: Du vet inte?
Jag: Nej, eller öh, ingen kommentar.
Killen: Händer det ofta att det kommer fram killar?
Jag: Nej!
Killen: Okej. Hej då!
Jag: -

Väldigt knepig kille. Och som sagt, kunde jag inte ha kommit på något bättre än "ingen kommentar"?

4 kommentarer:

andreas sa...

du får börja bära tårgas på dig.kram

Emelie sa...

haha! Är det en epidemi på gång månntro? För ett tag sen var jag med i lokaltidningen här, och en vecka efteråt ringer det på hemtelefonen (från skyddat nummer, det började redan där), och en kille presenterar sig som micke, han "har läst om mig i tidningen. Jag tycker att du är söt, ska vi ses?" Vad svarar man? "Javisst okände karl, ska vi ses. Särskilt som du är så informativ om vem du är och vad du vill. Under bron vid industriområdet sa du? Lätt!" Nästa gång tar vi dom! Be prepared!

Jonna sa...

men fy det är ju nästan obehagligt. eller vad vill de? är det något slags raggningsförsök? de kanske har läst The Game och försöker utöva någon slags förförelsetaktik?

Ballerina sa...

Haha skön kille...din kille lämnade dig iallafall efter en stund...min kille stannade i en eviet :P