måndag 14 december 2009

Midnatt råder och bjällerklang.

Idag kom jag inte hem förrän vid halv sex. Sedan dess har jag handlat, pluggat, ätit och pluggat. Vips, och klockan är snart läggdags. Men dagen har varit bra. Jag har fått se min fina klass öva på sitt luciatåg en gång och gå det för publik två gånger, plus sett en annat luciatåg på skolan. Tyvärr får jag inte visa alla härliga bilder på tomtenissar, pepparkaksgubbar, tärnor och lucior.

Förresten, idag har jag gjort något väldigt olikt mig. Jag har inte hållit fast vid mina matrutiner. När jag kom hem åt jag smörgås och drack mjölk och nyligen åt jag middag. Jag bytte plats på kvällsmat och middag kan man säga. Jag försökte få Per att förstå att jag var väldigt "wild and crazy" i och med detta, men jag fick inget direkt medhåll.

Tänk när man var liten, gick luciatåg och blev överlycklig när man fick saft och pepparkaka efteråt...

4 kommentarer:

Julia sa...

Ujujuj vad mysigt med luciatåg!! Jag var på Elise lucia igår som de hade utomhus på dagis i snöyra och minus 5 grader.
Längtar tills vi ses! PUSS

mbh sa...

nej jag förstår att du inte kan lägga ut bilder på barn som du inte känner. alla gillar ju inte att deras barn hamnar på internet. gulligt kort på dig o jonna, det är jag som tagit det :)

Mor sa...

Åååh vad Rune och jag blir nostalgiska! Var har tiden tagit vägen? Din beundrande blick på Jonna är helt fantastisk! Kram.

Jonna sa...

gullig bild :) vilka små prinsessor!