onsdag 30 december 2009

Idag besökte jag vårdcentralen. Jag satt där som en hypokondriker och fick svara nej, jag har inte ont i halsen, nej jag har inte haft feber, nej jag har inte ont där, nej jag har ingen tandvärk. Det enda jag hade att komma med var en ihärdig förkylning med nästäppa, en lätt huvudvärk och lock för öronen. Hur som helst så sa sköterskan att det kan vara någon bakteriellt som går att behandla, men det var det ju så klart inte. Jag fick diagnosen "en rejäl virusförkylning" som det bara är att vänta ut. Åh, vad det är roligt att vänta ut och vila och ligga här och ha noppiga kläder och inte få göra det jag vill.

2 kommentarer:

Malin sa...

du skulle ha stannat här så hade vi kunnat hänga och varit noppiga ihop!

Jonna sa...

som sagt, man hade nästan önskat sig en laddning pencillin...