söndag 13 december 2009

En typisk söndag.

Jag försöker verkligen gilla söndagar, men jag lyckas aldrig. Håret är risigt, kläderna noppiga, näsan tät och jag är inne på dag tre med lock för öronen. Nyss skulle jag dammsuga. Det slutade med att jag låg på alla fyra, skrubbade bakom spisen och torkade ur alla kökslådor. Äntligen får jag kryssa något på min "före jul"-lista. Min syster kallar mig pedant, men hon skulle se min pappershög med kopierad kurslitteratur, kollegieblock och lösa papper som breder ut sig över halva lägenheten. Och högen med påsar som innehåller saker som väntar på att bli inslagna. Nej, dags för en kaffe.

Jag gillar tydligen spets nu för tiden (Jullan, den är från Monki!).

3 kommentarer:

Jonna sa...

supersnygg! den skulle jag också vilja ha ;)

Jullan sa...

då gillar vi spets o monki tillsammans! (kul att du kan shoppa o inte jag)

mbh sa...

har du spets på dig en söndag när du skrubbar under spisen!?