måndag 7 december 2009

"Hmm... du var mig en tvärförbannad folkilsk snubbe. Skulle inte vilja möta dig en mörk natt med det humöret. Har du förmåga till några andra känslor överhuvudtaget?"

Jag tror ingen skulle kunna tro att någon skrivit så här om Per. En folkilsk snubbe är kanske det sista man tänker på om honom. Det gör det hela ganska roligt. Men det finns två saker som gör Per arg. 1. Inskränkta jägare som säger "alla vargar ska skjutas" och "hellre älgen i min frys än i vargens mage". 2. När någon skriver ett debattinlägg om att människor blir mördare av och att krig delvis grundar sig i att spela tv-spel.

"Jag spelar spel, jag "dräper" andra människor i spel på nätet. Men varför i h*****e skulle jag vilja döda oskyldiga människor i Afghanistan? Dessutom, vill vår försvarsmakt att ungdomar ska lära sig spela spel där man dräper andra i ett spel för att sedan dräpa andra i verkligheten? Detta är så j***a löjligt och jag blir så j***a förbannad över denna insändare. Skulle det verkligen finnas en koppling mellan barn/ungdomar som spelar spel och att ett krig pågår i Afghanistan? Spelade Bush krigsspel innan USA gick in i Afghanistan? Spelade terroristerna spel innan de flög två flygplan in i WTC? Vad är sambandet?! Upplys mig snälla!"

2 kommentarer:

mbh sa...

ha ha har per hamnat i hetluften på nåt internetforum?

Jonna sa...

oj ja spännande, vad kommer det ifrån?