söndag 20 december 2009

Julledigheten fick en riktig rivstart. Jag, mamma och pappa var i natt barnvakt åt samtliga av mina syskonbarn. Lille Odin sov på mitt rum och jag kunde inte riktigt slappna av. Jag vaknade varje gång han lät lite eller vände sig. Vid kl 02.00 bestämde han sig för att bli jättepigg och inte somna om förrän cirka kl 04.30. Under den tiden hade dock mamma bytt av mig och jag lagt mig i hennes säng bredvid Gustaf istället. Vid 06.00 säger Gustaf "nu är det morgon farmor" och tittar på mig. Jag säger att farfar får gå upp och halvsover ett par timmar till. Men de är så underbara att en (nästintill) sömnlös natt inte spelar någon roll. Jag är bara lite glad över att jag i natt sover ensam.

5 kommentarer:

mbh sa...

ni var briljanta!

jonna sa...

förstår att ni blev trötta men ändå, vilken kvalitetstid!det där är ju helt ovärderligt för relationen till dem!

Sofia sa...

fina kort Gustaf var lik min bror när han var liten på kortet :) å vincent var likt mig när jag var liten tycker jag!! Gustaf var oxå trött igår kväll trotts att han sov i bilen så gick han å la sig vid halv 7....

jonna sa...

And I die for gymming med youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu! <3 (ursäkta engelskan)

andreas sa...

ni var så duktiga så kram