onsdag 23 december 2009

22 december:
- Svinvaccin med efterföljande besvär (ont i armen).

- Lunch med fina vänner men inte lika fin mat.
- Bärande på en gosunge och fika med syster M.
- Två middagar.
- Glögg och julgodis framför filmen District 9.
- Somnade frysandes.

23 december:
- Vaknade svettandes.
- Vaknade helt tät i näsan och förstod inte varför nässprayen vägrade fungera tills jag kom på att locket satt på.
- Ärende efter ärende på "stan". Har aldrig förr handlat så mycket på Systembolaget vid samma tillfälle.
- Gröt- och skinksmörgåsmiddag hos syster J.
- Julklappsinslagning med det nya randiga papperet.
- Bastu med öl.

Och nu väntar strumpbyxor, rödvin och provsmakning av skinkan.

4 kommentarer:

mbh sa...

här väntar bingolotto o skinka!

andreas sa...

skinkan är avsmakad här oxå den var jättegod kram

mia sa...

men usch och fy och blä! Jag tänker inte ta den där jäkla sprutan nu, ditt inlägg var pricken över i:et. Har jag inte blivit sjuk än så hoppas jag på att jag aldrig blir det. Dessutom så känns det som om hela den här grejen med svinsjukan är över nu. (eller så är det bara det jag hoppas....?)

Sprutorna hade sin chans att ta mig den gången du och jag var vid vaccinbyrån. Nu är det kört. För vem, sprutorna eller för mig, det återstår att se.
God Jul!Puss

Jonna sa...

Puss på dig lilla snorunge :) bokstavligt talat alltså...