måndag 7 december 2009

Det är faktiskt inte bara kul med jul. I söndags hängde jag upp fina pepparkakshjärtan i fönstret (som ni såg på ett kort). En härlig doft spred sig i hela lägenheten. Imorse när jag vaknade hade ett ramlat ner och det andra var på god väg. De var alldeles mjuka! Nu på kvällskvisten skulle jag grädda dem lite till, som sen råkade bli mycket. Nu är de svarta och formade efter vårt ugnsgaller. Och doften i lägenheten är allt annat än härlig. Jag kanske inte behöver nämna att jag glömde dem i ugnen och att det kom rök när jag öppnade ugnsluckan.

4 kommentarer:

Sofia sa...

oj oj ja där har vi anledningen till att inte jag bakar pepparkakor ett j**** jobb och väldigt lätt att bränna hälften ... :) tråkiht dock på dom fina hjärtarna

Julia sa...

neeej men! usch vad sorgligt när man tidigare stått o kämpat så!! det gör lite ont i mitt julehjärta när jag ser detta :´(

Malin sa...

ha ha slans vad har du gjort! du får spara dem till halloween!

Jonna sa...

hehe svarta hjärtan... kanske inte så fint att ha uppe...