fredag 18 december 2009

Jaha. Då var det slut. Sju veckor har rusat förbi och på måndag ska jag inte ta buss nr 5 till min VFU-skola. Vilken märklig känsla. Men oj, vad jag har lärt mig mycket och oj, vad bra det har varit. Idag hade vi avslutningsfest i klassen. Jag fick en julblomma av föräldrar och barn, en cd-skiva där barnen sjunger julsånger, 15 underbara kort (ett från varje elev) och fler kramar än jag någonsin kunnat drömma om. Barnen fick dricka saft med sugrör och varsin påse med stjärnchips, klubba och dumle som jag gjort iordning. Lyckan var gjord för båda parter.

Det (kanske) bästa av allt - jag är känner mig säkrare än någonsin att jag vill bli en lärare. Och jag ska fan bli en bra en! Även om det är tungt, stressigt och hjärtat värker på grund av vad vissa barn får lov att vara med om, så känner jag att det allt som oftast är fantastiskt.

Nu ska jag ut och fira!

5 kommentarer:

Anonym sa...

va bra elina, då får vi hoppas att du söker o får jobb på åkerö skola så att du kan bli tildes o agnes lärare =) det vore ju jätte kul!! Kram/mia

jonna sa...

Åh vad härligt att läsa! Och kul kommentar av Mia, det vore väl toppen? :)

andreas sa...

ja jag håller med dig elina kram

mbh sa...

underbart gumman! du kommer bli den bästa tänkbara :) idag ses vi!!! äntligen!

Hanna sa...

Det låter ju helt fantastiskt Ellie! Det var dessa tuffa, läroroika, svåra och roliga veckor som skulle visa dig om/att du är helt rätt person för uppdraget! Jag blir jätteglad över att läsa det! En jättekram från en som ser såååå framemot att se dig väldigt snart!