söndag 22 januari 2012

Vem vinkar du åt? Eh, Mållgan!

Jag måste börja använda linser mer konsekvent vid tillfällen då jag inte kan ha glasögon. Det blir extra tydligt när någon som jag kanske känner eller kanske inte känner, kanske hälsar eller kanske inte hälsar. Det enda jag ser är att vi kanske har ögonkontakt och att hon kanske ler och formar munnen till ett tyst hej. Jag vill inte vara den som vinkar och säger hej till människor som egentligen hejar på någon helt annan. Den som inte verkar ha några vänner utan måste heja på låtsaspersoner.

5 kommentarer:

mor sa...

Vilket invecklat resonemang! Hellre heja för mycket än för litet, det är min filosofi! Inte verka stram!

Jonna sa...

Ja heja på du bara! Det gör väl inget om du uppfattas som disträ...

julia sa...

Haha, jag håller med mor din, vinka på bara!

mbh sa...

jag vill också ha linser. trivs inte alls med glasögon men skulle behöva ha dem typ jämt!

andreas sa...

håller med dom andra heja på kramar