onsdag 11 januari 2012

2011 - juli och augusti

Den första juli var jag med dessa två små. Och deras snygga mamma förstås.

En stillsam promenad på gamla landsvägen. Jag var säkert förkyld.

En vacker dag fick jag och Per äran att vara barnvakt åt detta gullefjun och gullefjunet Vincent.

Laknäsfestivalen gick av stapeln för tredje året i rad och blev återigen en succé!

Första gången någonsin på Olsnäs midsommar!

Jag fyllde år och Algot (älskade, saknade Algot) kom med en present till mig.

Kvällen efter ställde vi till fest för fira MIG! HURRA!

Jag spenderade en hel del tid i Skaro med pappa. Dels för att bygga tak (fick btw ett par egna blåbyxor och var mäkta stolt) och dels för att lägga fisknät och ha taklagsfest och sånt.

Vi åkte till Vallen och tyckte flätor och hjortron passade bra in i vår fäbodbild.

De många dagarna vid Opplimen var några av de bästa dagarna på hela sommaren.

Övernattning i Lundbjörken med Sara, Hanna och Lena. Tåvarna på bilden kunde inte få nog av bad.

Sjutton paket kräftor sörplade vi i oss under världens bästa kräftskiva.

Vips var jag på Vallen igen. Denna gång med nytt sällskap dock!

Malin bjöd in på kalas!

Jag och Julia sa hej då för sommaren med en pizza på en bystugebrokvist.

Surströmming. I say no more.

Lek i väntan på att få träffa lillasyster Embla för första gången.

Kalasdags igen, denna gång var det Odins tur att fylla år. Här nallar han på fikabrödet!

På kalaset blev även första gången vi fick träffa den nya stjärnan i familjen! Kärlek!

Dags att ta familjebild till tidningen.

Sommaren i Leksand började här lida mot sitt slut och det var bara att börja säga hej då till alla...

Fina pappa och mamma skjutsade oss och all packning tillbaka till Uppsala. Som ett litet tack bjöd jag på restaurang.

7 kommentarer:

Honeypie sa...

Vilken sommar!!! Guu så härligt! Dett var precis vad jag behövde efter ett grisjobbigt danspass (med 90% benböj!) och paltkoma efter en alltför rejäl middag... Och ja, jag fortsätter att kommentarbomba bloggen! :)

Jonna sa...

Men gud så många härliga bilder... jag blir alldeles varm och lycklig och rörd och allting... det var verkligen en bra sommar, det var det!

Algot... får en tår i ögat...

mor sa...

Var var jag hela sommaren...? skämt åsido, härliga bildersom väcek ren del fina minnen!

julia sa...

Sommar, sommar, sommaaar, ladi dajdi dajdi daaa! Gud vad jag längtar efter din bildkavalkad!

julia sa...

*Efter sommar efter din bildkavalkad var det nog menat!

mbh sa...

Lovely! Nästan bara glädjeämnen denna sommar och en sorg - Algot!
Ser fram emot din fortsatta summering. Tack för att du tar dig tid!

andreas sa...

underbart inlägg elina härliga minnen kramar