söndag 8 januari 2012

2011 - maj och juni

I början på maj reste jag och älskling till Paris för första, men förhoppningsvis inte sista gången.

Försommaren kom till Uppsala.

Vi planerade trerätters inför vårbalsläpp och gick på vårbalssläpp.

Min bild kom med i Icakurien och syster Malin vann smink!

Övervägde om jag skulle bjuda på denna bild eller inte, men ja, så här kan det se ut om man (jag) får en vagel. Ingen idé att ens försöka se snygg ut.

Hejade på Poniii som sprang ett marathon. I m p o n e r a n d e.

Det blev sommarlov och vi firade förstås nationaldagen i gropen. Mer för picknicken än för något annat egentligen.


Alla syskon med respektive styrde iväg mot Borlänge och blodomloppet. En del sprang/powerwalkade och en del hejade på.

Adrian tog studenten och det skulle förstås firas!

Ett av mina sommarjobb. Hade flera jobb, men ett väldigt flexibelt schema. Så att säga.

Blev några slöa dagar på Hagagatan också. Jag passade på att ta bilder till Alvars doppresent.

Kvällen innan älsklings födelsedag. På bilden ska han precis rätta till flugbandet på en häst. Sicken hjälte!

På självaste födelsedagen köpte vi tårta och bjöd in oss själva på födelsedagsfika hos Malin med familj.

Jullgull kom till Olsnäs och jag hälsade förstås gärna på, även fast hon nämnde ordet "bad".

Lupiner och en humla. Helt enkelt.

Fina syskon på midsommarafton. Min plus en för kvällen hette Julia och glad för det var jag.

Ögoninflammation och förkylning. Mamma konstaterade att jag nog är lite skör.

Avslutade juni med bubbel och rabarberpaj på glasverandan.

6 kommentarer:

julia sa...

Maj och juni- årets bästa månader om du frågar mig. Vackra bilder och ååh vad jag längtar efter försommar!!

Hanna sa...

Håller med Julia, delvis! För jag älskar även januari, augusti och oktober! Du fångade dock majs och junis rätta känsla med all blomster, grönska, frukt&bär, vackra sommarkläder och sköna utomhusliv!

Jonna sa...

OMG! Här har det hänt så mkt att jag måste återkomma närmre när jag har mera tid... puss

andreas sa...

härliga minnen dyker upp :)kramar

mbh sa...

åh åh åh snacka om att jag längtar till sommaren nu!

Jonna sa...

Oj så mycket vackert! Nästan så man längtar till sommaren :) Men maj och juni är bortsett från årets vackraste månader även årets stressigaste!

Fina nyårsbilder också, jag är nöjd med den på dig och P :)

Och vad kul med Odin, köp blåbär!