lördag 7 januari 2012

Den stora hjälmdagen

Odin har en dille på skoterhjälmar och slalomglasögon. Han ska ha på sig dem (trots att pappas skoterhjälm nästan är lika stor som han själv) och vi ska ha på oss dem. Av och på, av och på. Efter tusende gången utnämnde pappa gårdagen till Den stora hjälmdagen. Lille skrotnisse var nämligen här och sov över igår till idag. Vi åt hemgjord pizza och godis till efterrätt. Han somnade sött strax efter åtta, men efter en stund hördes barnfötter på övervåningen igen. Jag sprang upp och möttes av en yrvaken Odin i randig pyjamas och med slalomglasögonen på. En syn att minnas.

Jag (tror åtminstone att jag var först) har även jag lärt Odin att om någon säger "hallå där" så ska man svara "köp blåbär". En bra lärdom, om jag får säga det själv.

3 kommentarer:

Honeypie sa...

Åh, vad härligt att ni(du) bjuder på er familjs tokerier. Det ser ju helt underbart ut när Ingela sitter och eldar med jättehjälmen på sig som om det vore det mest naturliga i världen. Vilken supermormor!

julia sa...

HAHA, KUL!!! vad gör man inte för att få de små att skratta och trivas?

mbh sa...

hihi haha underbart! hade velat se en bild på alla tre barnvakter i varsin hjälm :)