söndag 15 januari 2012

Lugnet för examensterminsstormen(?)


Helgen har varit så lugn att jag fått påminna mig själv både en och två gånger att "det är bra att ta det lugnt" och "man behöver inte göra någon nytta varje dag". Ja, förutom ett litet ryck strax före klockan 19.00 igår kväll då jag plockade ut allting ur en garderob, tog fram skruvmejseln och började skruva om hyllor och klädstänger. Per sa att han blev trött bara av att se alla kläder, påslakan och dukar som låg över hela vardagsrummet. Utöver det har det, som redan skrivet, varit lugnt. Vi har varit som ett 85-årigt par snarare än som två hyfsat unga studenter. Precis som jag vill ha det ibland.

5 kommentarer:

mor sa...

Vårfint har du ialla fall hunnit få det! härligt med vårlöpare och rosa tulpaner. Har också fått bort "julen" nu trots Runes protester. Och rosa tulpaner!!

Jonna sa...

Ni börjar väl förbereda er för livet som icke-studenter... det närmar ju sig! Haha, nu har vi alla rosa tulpaner! Härligt..!

andreas sa...

tänk om du hade kunnat skriva att ni varit på utflykt till alianshallen då hade ni varit lite mindre PRO haha kramar

Piehoney sa...

Ja, ni har det verkligen vårfagert! Jag har också tagit bort julgrejer och idag var det minusgrader och snöade! Som sig bör den 15 januari.

Och vad snygga skor ni har! Det är ju riktigt arty med skofoton!

Malin sa...

var ni inte o hejade på andreas fast han var i stan? skäms! /sa hon som inte kollat på en enda match fast hon bor tio minuters promenad från hallen