tisdag 10 januari 2012

Att boa in sig

Åter i Uppsala och i vardagen. Jag har hunnit boa in mig redan. Och då menar jag inte genom att packa upp och provsitta alla stolar. Nej, jag menar genom att rensa kylskåpet. Dammsuga och skaka mattor (okej, Per skakade mattorna). Bära ner julsakerna i förrådet. Skrubba i köket. Hänga fram en ny handduk och köpa nya disktrasor. Nu känner jag att jag har lägenheten under kontroll. Nu vet dammråttorna att jag är hemma och att de får passa sig väldigt noga.

Snart ska jag återigen få gå på mitt allra käraste friskispass! Känner redan att jag flinar lite löjligt.

6 kommentarer:

julia sa...

Exakt vad som krävs för att man ska känna sig som hemma igen. Ny disktrasor, mmmm!

andreas sa...

ja va härligt, men att ta ner stakarna var väl lite tidigt kan jag tycka kramar

mor sa...

Vem brås du på månne.....

mbh sa...

haha per måste ha fått hålla i sig hårt för att inte sucka ljudligt när du knappt hann innanför dörren innan du drog igång med detta! jag tror mamma mött sin överman:)

Kolla på "paradiset" i eftermiddag vetja!

Britta sa...

För att inte tala om att du snart får träffa din allra käraste Britta! :) HAha! :)

Jonna sa...

Niiice! Har ni möblerat om med soffan nu? Ser fram emot ett besök i er finfina lya!

Du är galen pedantisk, så dammråttorna och pälsängrarna gör bäst i att hålla sig på lååångt avstånd!