måndag 9 januari 2012

Det som varit, och det som kommer

2011 kommer jag minnas som ett bra år (förutom att jag ibland kände att förkylning började bli ett normaltillstånd). Ett lugnt och ganska tryggt år. Bra kurser och mycket fin fritid. Sommaren var grädden på moset, eller kanske till och med jordgubbarna på grädden på moset.

2012 känns fortfarande rätt ovisst. Har på känn att våren kommer att bli en smula intensiv. Och hösten... ja, jag har börjat räkna på hur länge jag kan försörja mig som arbetslös. Men jag ska försöka se det hela som spännande istället för läskigt. Spännande och nervöst, oroligt, ängsligt och med en risk för dålig mage.

4 kommentarer:

julia sa...

2012 kommer säkerligen bli ett jättebra år elina! spännande med nya utmaningar. förstår att det kan kännas oroligt men försök att sätta oron åt sidan. det som blir det blir, och det som inte blir det blir inte. PUSS

Malin sa...

ja nu är det snart slut på skyddad verkstad ;)

Alla är nybörjare i början. Men man kommer in i det fortare än man tror.

Du får säkert börja lite försiktigt som vikarie o det kommer bli jättebra!

Jonna sa...

Ja det kommer gå superbra... minns att nästan all oro vi känner i slutändan är obefogad! Det kanske kan vara skönt att inte jobba heltid från start? Du har ju en liten buffert att klara att jobba lite mindre inledningsvis.

Britta sa...

Usch. Jag kan få lite panikågestattacker (nåja, iaf nästan) när jag tänker på hösten och "framtiden". Vet du hur många som har frågat mig "Jaha, och vad gör du sen till hösten?" denna jul?! Alldeles för många.