måndag 30 januari 2012

Blodtrycksfall, sylt och sånt

Helgen började en smula dramatiskt med att en tjej på Friskis fick blodtrycksfall och föll ihop precis bredvid mig. Plötsligt satt jag där alldeles svettig och höll om henne utan att veta varken ut eller in. Det gick bra till slut.

Resten av helgen var som hela havet stormar fast tvärtom. Alltså jättelugn. Jag kokade sylt. Bakade bananmuffins. Bakade en morotslimpa. Inom loppet av ett par veckor har jag dessutom införskaffat olivolja och riktigt smör för första gången sedan jag flyttade hit. Jag har med andra ord varit huslig den senaste tiden att det räcker för minst fyra månader framöver. Nu ska jag fortsätta att förbanna min vänstra benhinna!

5 kommentarer:

julia sa...

Vad fint med sylt och bananmuffins och morotslimpa! min lilla husfru (ja, jag dubbar dig härmed till husfru när du har köpt olivolja och riktigt smör). PUSS

mbh sa...

oj vilken dramatik! det får du berätta mer om sen:)

Bra att du kostade på er äkta smör!

Jonna sa...

Åh, riktig olivolja är ett måste. Som tyvärr har fattats i vårt kök en längre tid nu... vilken liten husfru du är, duktigt jobbat :)

Hanna sa...

Haha, kan inte låta bli att skratta åt att du äntligen fick hjälpa en människa i nöd på Friskis! Känns som du flera ggr sagt att du är rädd att det ska hända:) Du är en riktig vuxen nu som både hjälper behövande och sköter ditt hushåll med bravur!

andreas sa...

åh en äkta vardagshjälte va stolt man blir :) kramar