fredag 23 september 2011

Kissnödig i armhålan

Något av det sista vår lärare sa till oss idag var "jag hoppas att ni inte är alltför kissnödiga i armhålorna efter den här lektionen." Det fick mig bland annat att tänka på ett samtalsämne (jag inte tänker gå in närmare på här) som avverkades på en nationspub igår men framför allt var det ett roligt uttryck värt att lägga på minnet. Han sa detta på grund av att vi inte haft ett helt vanligt seminarium idag, utan istället ägnat oss åt värderingsövningar av olika slag och forumspel. Jättebra, men svårt att snabbt ta ett ställningstagande i stora frågor. Däremot var jag, trot eller ej, faktiskt inte kissnödig i armhålorna.

Med de orden tog vi sedan helg och den ska snart rivstartas på allra bästa sätt.

3 kommentarer:

andreas sa...

jag brukar vara bajsnödig i stjärten kramar

julia sa...

hellre kissnödig i armhålan än bajsnödig i armhålan. tänk vad äckligt de hade vart!

mbh sa...

det var ett märkligt uttryck. När kommer alla fynden? klänning på!