torsdag 29 september 2011

Det där med hårda och mjuka kläder igen


Något av det bästa med självstudiedagar är, enligt mig, att inte behöva göra sig iordning på morgonen. Man kan gå med sovtröjan på sig till klockan två och det är okej (men jag brukar faktiskt byta från sovtröja till en annan skön tröja). Per däremot, han duschar, sätter på sin jeans, skjorta, skärp och hela fadderullan fast att han ska sitta hemma och skriva hemtenta! Inte för att det förvånar mig längre, men det är fortfarande konstigt. Men vem vet, kanske skulle jag få mer plugg gjort om jag också fräschade till mig på morgonen?

5 kommentarer:

julia sa...

Haha, men Per har en poäng faktiskt. Och den är poängen hänger ihop med det här att man vill ha det städat omkring sig när man pluggar. Någon typ av ordning när det man pluggar är kaos.

Jonna sa...

Helt obegripligt. Men vi älskar ju vår Per trots hans egenheter :) Och fördelen är ju att han inte behöver skämmas om det ringer på dörren eller om han behöver gå ut och göra ett ärende som vi...

andreas sa...

mr.vain haha kramar

mbh sa...

heja per. om man bara hade ett uns av hans stil! jag skulle inte öppna om det ringde på nu.

Per sa...

Det var fina kommentarer om mig, blir lite generad till och med. Jag hoppas att hemtentan gick så som jag såg ut då jag skrev den: perfekt! Nej, men skulle jag vara klädd i "sköna" kläder så skulle jag hela tiden tänka på att jag "måste duscha" och "måste byta om". Så som Julia säger, lite ordning runt omkring sig, och lite ordning på en själv. Inte för att det är något fel på sköna kläder :)