onsdag 14 september 2011

En bild på en hyacint, men ord om en orkidé

Jag frågade Per vad jag skulle blogga om. "Blogga om vår fina orkidé som lever ännu" svarade han. Inte direkt det mest intressanta ämnet kan jag känna. Att det lever ännu är ju inte heller jättekonstigt med tanke på att vi bara haft den i två veckor. Hur den mår om några månader är en annan femma. Att blogga om allt regn känns inte heller kul och inte heller om mitt PM. Däremot klarade jag tidigare ikväll av att gå ner i den läskiga källaren alldeles ensam. Lyckligtvis såg jag såg inte en enda råtta eller mördare. Och egentligen har jag nog varit mer bekväm än rädd när jag gång på gång bett Per hämta väska.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Din komma-hem-väska, eller hur!? :D Det svider en aning att vi kommer få ses så megalite, men iaf.. vi ses i kväll!!!

mbh sa...

Vi ses IMORGON!!!!!!!! WOAAAA!!!!