söndag 25 september 2011

En bild per dag

Lördag. Det finns många saker som är helglyx för mig. Mest kretsar det kring mat och dryck: en lång frukost, öl och chips, en god skinka på smörgåsarna, en solbulle till eftermiddagskaffet och så vidare. Men det kan också vara att köpa en blomma till köksbordet! Det var förresten inte det enda jag köpte denna lördag, men det största fyndet ligger just nu på golvet under massa böcker för att förhoppningsvis räta ut sig en aning.

Söndag. På veckans sista dag känns det typiskt att byta lakan. Jag gjorde sedan boken och sängen sällskap och passade på att bli vädrad jag också. Sedan gick jag och Per ut för att vädra oss och hans nya jacka ännu mer. Det bästa idag var vår middag som också var typiskt söndagig: tjälknöl, potatis, svampsås och lingonsylt! "Nom nom", som man verkar skriva i bloggvärlden nu för tiden.

5 kommentarer:

andreas sa...

mer bilder på dig å per tack kramar

Jonna sa...

Håller med Andreas !!!

Haha, undra vems barn vi är? När man läser om helglyxen... jag köpte en rosa cyklamen i fredags!!!

julia sa...

tjälknöl?! oj där ligger jag i lä när det gäller matlagning! nom nom.

Malin sa...

slans skärpning! här väntar man sig loppisfynd på löpande band och så får man se en callandiva från hemköp och en obäddad säng. inte okej :)

mor sa...

Skönt att du bytt "header" (heter det så?) Jag gillar denna bättre.