torsdag 12 november 2009

På biblioteket.

Jag gillar inte nymodigheter som att låna själv vid en dator. I en plasthållare står en skylt med texten "stoppa kortet här med remsan nedåt". Jag stoppar då kortet i platshållaren som det står, men ingenting händer. Efter ett tag märker jag att det finns en annan grej att stoppa kortet i. Jag får skämmas. Hur skulle en skylt kunna läsa av mitt kort? Sedan försöker jag logga in med en pinkod som jag tydligen aldrig har fått (talar bibliotekarien om för mig). Jag som var bomdsäker på koden. Märkligt det där. Till slut får jag äntligen låna min bok - Malin på en öde ö. En lättläst bok för nybörjarläsare. Egentligen är den rätt passande för mig just nu, eftersom jag är så trött på kvällarna och behöver en lättsam bok. Men tyvärr är den tänkt att användas i min klass istället.

2 kommentarer:

Jonna sa...

otäckt kort du ser galen ut. det där påminner mig förresten om en viss incident i nrkpg när jag försökte gå ut med böckerna utan att ha lånat de... då jag glömt kortet...

Emelie sa...

hahahaha, åh nu skrattar jag igen! det är så himla fint att du delar med dig av sånt här!