måndag 9 november 2009

Idag var jag med en förskoleklass (6-åringar alltså) när de hade läsgrupp. Lektionen skulle ägnas åt rim.

Läraren (visar en bild på några människor): Vi kan börja med att Elina så får hon visa vägen. Några killar står på rad, peka på den som är...
Jag (hör inte helt rätt, och det är ingen ursäkt): Öh. Hm. Jag vet inte. Det står helt still nu.
Läraren: Några killar står på rad, peka på den som är...
6-åringar börjar gissa och som tur är kan inte de heller.
Jag: JAG KAN NU! GLAAAAAD!
Läraren: Ja! Några killar står på rad, peka på den som är glad. Nu får du peka Elina.

Så här i efterhand var det väldigt uppenbart. En av dem log stort och de andra såg allvarliga ut. Jag hoppas att jag är bättre imorgon då jag ska hålla min första egna lektion.

3 kommentarer:

malin sa...

ha ha du är ju störtskön! kramar

mia - den erfarne rimmaren. sa...

haha!
Jag säger då det... detta med rim är ju ta mig fan inte lätt!

jonna sa...

gud, jag kan verkligen se det framför mig. och jag hade nog inte förstått alls vad läraren var ute efter...