tisdag 24 november 2009

Jag och Per började veckan med en liten "utmaning". Vi hade 120 kronor i matkassan och bestämde oss för att det skulle räcka till fredag (då vi åker hem till Leksand). I kylskåpet fanns det så pass mycket att det skulle gå att laga två middagar och få matlådor. När det var dags för handling blev jag lite skeptiskt och skramlade ihop 20 kronor i mynt för att vara på den säkra sidan. Väl på affären började jag tänka på kaffe. Visst var det bara lite kvar i kaffeburken? Jag smsar Per, och får ett bekräftande svar. Kaffe måste köpas. Hade det varit toalettpapper eller något sådant hade det kunnat lösa sig ändå. Det finns ju reklamblad. Men kaffe, det måste vi bara ha. Budgeten sprack till slut med 53 kronor. Och middagarna i veckan kommer att bestå utav köttbullar, eftersom det var extrapris!

3 kommentarer:

andreas sa...

ni kunde faktiskt skippat kaffet tycker jag iaf kram

jonna sa...

ni verkar dricka mkt kaffe! idag har inte jag druckit kaffe.. trist men jag mår bättre då.

Malin sa...

ni kommer få sjörbjugg :) tyvärr är det oftast billigast att äta tråkigt och näringsfattigt...