lördag 7 november 2009

Gårdagen
Första praktikveckan avslutades. Mina handledare sa fina ord till mig. Jag blev stum, generad och gick till bussen med ett leende på läpparna.
Det blev ingen vaccination. Tydligen var det slut för dagen. På måndag klockan 08.45 kunde man komma tillbaka och hämta en kölapp. Vem kan den tiden? Inte jag och Mia i alla fall.
Men inget ont som inte har något gott med sig. Vi fick tid till att gå på stan istället. Några armband fick följa med hem.
Fast vi gick inte hem. Vi träffade en tredje part vid namn Britta och åt hamburgare, drack öl och kunde inte sluta prata om praktiken. När tre övertrötta personer dricker ett par öl blir det ofta fnittrigt. Det krävs inte mycket och det blir mycket roligt. Vi avslutade kvällen på Hemköp.
Hemma stupade jag i säng och hostade mig själv till sömns.

Citat från anonym: Jag får en kick av att se mögel! Man blir varm i kroppen och bara IIIH AAAH!

4 kommentarer:

mbh sa...

jag antar att det var om mögelost? eller är människan inte normal?

elina sa...

det var inte mögelost, men människan är faktiskt normal. människan uttryckte sig lite missvisande bara :)

Jonna sa...

något missvisande ;) vad kul att du fick beröm! välförtjänt!

Anonym sa...

Normal eller inte, jag vet fler som känner som jag!