torsdag 5 november 2009

I Leksand är det tydligen snö. Här är det regn, grått och halvtrist väder. Men det gör inte så mycket. Vi lärare får ju vara inne på rasterna. Antar att alla minns hur avundsjuka man kunde vara på lärarna när de satt inne och fikade medan man själv var ute och frös rumpan av sig? Dessvärre är det mer planering inför kommande lektioner än fika. PLUS att jag var ute på rastvakt i en hel kvart idag.

Skolan har inte stort inte förändrats så mycket med åren (vad jag märker av). En skillnad är dock att man kan höra följande:
Elev: De sa snitchare till oss!
Lärare: Och vad menas med det?
Elev: Det är ett annat ord för golare!
Vad hände med ordet "skvallerbytta"? Det är tydligen inte något som gäller längre.

Ikväll har jag varit på en kulturfest på skolan. Alla familjer hade med sig en maträtt eller en efterrätt. Det bjöds på allt från libanesisk mat till köttbullar. Matkavalkad! Jag trivdes som snusen trivs under läppen. Jag är ju inte lika pälug/kräsen nu för tiden.

2 kommentarer:

Frida sa...

Och jag är precis lika pälug som jag alltid har varit. Skönt att nån har förrändrats! (eller förbättrats kanske är ett bättre ord)

mbh sa...

tänk vad enahanda en sån afton skulle bli hör där det inte finns lika många olika kulkturer. kul att smaka på libanesiskt!