onsdag 11 november 2009

Har ni någon gång undrat över var busschaufförer uträttar sina behov? Jag har svaret! Min praktikskola ligger vid en ändhållplats på en viss busslinje. Vid denna busshållsplats finns, håll i er nu, ett busschaufförsdass! Det är liksom ett grönt litet dass/bajamaja som bara chaufförerna har nyckel till. Flera gånger har jag nu varit med om att de går in eller kommer ut därifrån. Åh, det var en sådan rolig ny vetskap. Men det måste kännas rätt genant att komma ut därifrån, och mötas av några som står och väntar på att få gå på bussen. Idag kände jag en stor lust att fråga "gick det bra därinne?", jag lyckades hålla mig ifrån det.

3 kommentarer:

jonna sa...

knasigt. jag har fnissat åt vårt samtal i kväll, både likhetstecken och diagnos.

mbh sa...

hi hi hade du kameran med dig?

andreas sa...

va bra jag har alltid undrat kram