söndag 20 september 2009

Jonna på besök.


Jonna och jag började med att besöka Vaksala Torgs lördagsmarknad. Där var det proppat med folk, loppisstånd, blommor och frukt. Men nja, vi ville handla (nya) kläder och saker. Vi gick till gågatan. Det dröjde dock inte länge innan vi insåg att vi fick lov att dricka kaffe innan vi kunde få igång spenderandet. Jag visade vägen till Kafferummet Storken. Det är ett café som är som ett café ska vara - mysigt, goda mackor, gott kaffebröd och med kaffekoppar man nästan kan drunka i. Därefter shoppade vi. Kläder, väskor, tändsticksaskar och så vidare. Vi hann även med en cykeltur till min skola, som egentligen är rätt vacker. Och självklart mat och mer kaffe. Fler sådana dagar skulle jag inte tacka nej till!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Nej, inte jag heller! Det var verkligen en toppendag! Från början till slut. Även fredagskvällen såklart med tacos, öl, choklad och nötter, tv och prat, ultimat! Tack för gästfriheten!

mbh sa...

åh vad jag blir avis! jag skulle följt med! varför tänkte jag inte på det!