tisdag 1 september 2009

I tvättstugan.

Ska hämta upp min sista tvätt i tvättstugan. När jag kommer dit står vår hyresvärd och skruvar i torkskåpet.
Jag (blir lite paff när han han står där): Oj! Hej!
Hyresvärd: Hmhhj hej.
Nervös av hans buttra uppsyn börjar jag plocka med min tvätt.
Hyresvärd: Någon, eller ja ni (syftar på oss hyresgäster), tycker tydligen inte inte att vi ska ha något torkskåp. Jag lagade det förra veckan och nu är det sönder igen.
Jag: Jaha, oj. Öh. Ja. Hur har det gått till då?
Hyresvärd: Ja, någon har brutit av ett rör här.

Jag (får knappt fram någon röst): Jaså. Mhm. Jag torkar uppe jag. (Uppe? Vadå uppe, Elina?)
I tystnad tar jag ut min tvätt. Hyresvärden har även satt upp en halvsur lapp angående hur man ska städa efter varje avslutad tvätt. Jag börjar torka maskinerna frenetiskt. Sopar hela golvet, fast att jag bara rört mig på ett par meter och inte smutsat ner alls. Tömmer en överfull sopkorg där jag inte slängt något. Men att börja våttorka golvet? Nej, där går min gräns.
Jag (tar mina grejer och smyger mot dörren): Hej då!
Hyresvärd: Hmfh...

Det känns skönt att vi har sådan hjärtlig relation.

4 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha vilken charmknutte. tur att han inte kom när du stod i bh!!! Oh my!

Malin sa...

sa malin

jonna sa...

oj vad trist! fast lite komiskt med, jag skrattade för mig själv här på eftermiddagen, såg verkligen dig framför mig :)

andreas sa...

fy vad hemskt ni får flytta polisavspärrningar och buttra hyresvärdar. kram