onsdag 2 september 2009

En viktig dialog på Facebook.

Elina Bodin Hansen
Vi ses i skolan! Du ska få se mitt nya sudd. Ett sånt där man blir glad av, du vet, som jag hade förra läsåret.
Maria Gustavsson
Missade det idag, tydligen, det är sånna saker du ska informera mig om!! Men vi tar det imorgon när Kerstin mummlar något om respons...
Britta Antesten
Varför fick inte jag se suddet?
Maria Gustavsson
Elina är säkert arg för det där med almanackan fortfarande och försäker göra oss avundsjuka genom att hon ska få vara glad under en lektion när inte vi är det. Men hur kul är det att vara glad ensam? Egentligen?
Elina Bodin Hansen
Alla ska få se, och alla blir glada av det! Det har en fin färg. Mia, varför vill du att jag ska vara glad ensam?

Maria Gustavsson
Jag trodde du inte ville att vi skulle vara glada tillsammans?!
Maria Gustavsson
Eftersom du av någon underlig anledning undanhöll suddet hela lektionen!!
Britta Antesten
Det tror jag med. Men kan vi vara annat än glada när vi är tillsammans? (T o m när vi tvingar Elina att va kvar på skolan är hon ju glad. Innerst inne iaf!) Hellre glada och tillsammans än nakna och fula. Eller hur var det nu igen?
Elina Bodin Hansen
Jag är inte mer än mänsklig. Man kan glömma!
Britta Antesten
Okejdå. Idag är det okej att du är mänsklig. Men gör inte om'et!

5 kommentarer:

mia sa...

PUSS PÅ KINDEN!

malin sa...

ojeoj vilket tok ni pysslar med därnere :)

andreas sa...

knäppskallar....

Britta sa...

Puss på BÅDA kinderna! :) Och glöm inte suddet!

Jonna sa...

hrrm ja vad ska man säga..