måndag 7 september 2009

Jävla idiot.

Att sitta på en föreläsning med en kopp kaffe medan läraren visar Pokémon är inte helt fel. I och för var det bara cirka fem minuter av en två timmars föreläsning. Det är bra om man kan glädjas åt det lilla.

Idag såg jag en man som blev omkullkörd med sin cykel. Han skrek jävla idiot efter personen som gjorde det (vilken inte stannade, och antingen inte märkte att han gjort något eller verkligen var en idiot). Jag blev omkullkörd förra året. Det var verkligen bara mitt fel. Jag var inte riktigt van att man måste visa med hela armen var man ska. Men efter den händelsen visar jag, tittar och väntar överdrivet länge med att korsa en väg. Ser jag en bil eller en annan cyklist hundra meter bort så väntar jag, samtidigt som andra kommer och susar förbi utan att knappt titta. Jag är nog en mes.

Solen skiner. Jag måste läsa.

3 kommentarer:

per sa...

Du är ingen mes love, du är bara försiktig och det är jättebra det! Egentligen borde vi ha hjälm som cyklar, men det är man inte så villig att sätta på sig däremot. Så det är ju bra att du är försiktig!

Jonna sa...

Per säger kloka ord! och ja, man BORDE verkligen ha hjälm. det finns egentligen inga godtagbara ursäkter för att låta bli!

mbh sa...

jag ska köpa hjälm. jag bara måste vara ett föredöme för odin! ni måste också vara det. basta!