torsdag 9 juli 2009

Idag har jag agerat kyckling.

På arbetet har jag börjat tänka mer på det praktiska och mindre på vad som är snyggt. Vuxenpoäng. Första steget var att börja använda de små, mindre fina, svarta ryggsäckarna som finns att låna, för att ha jobbgrejer (nycklar, telefon, block, handsprit) i. Andra steget blev att idag låna en gigantisk gul regnjacka att cykla runt i. Jag höll mig torr och hade koll på alla mina grejer. Dessutom kände jag mig som en väldig färgklick i allt detta gråa. När en gumma sedan kallade mig "lång, snygg och snärt" spelade inget annat någon roll. Till henne ska jag gå varje dag.

Kan tillägga att jag inte hade regnjackan på mig när jag fick komplimangen.

2 kommentarer:

per sa...

"lång, snygg och snärt" det är vad du är Love!

Jonna sa...

härligt att du vågar släppa på fåfängan... för vem bryr sig... :) (säger hon som går till jobbet med ballerinaskor i ösregn)