söndag 26 juli 2009

Fäbodhelg.

Blommorna som omger hela stugan.
-
Stövlarna var ett måste. För regn, kodynga och den rätta känslan.
-
Fjällvandring. Underbart och ont-i-röven-efteråt-jobbigt på samma gång.
-
När man får kaffe och bulle på toppen kan man inte vara annat än nöjd. Per fick dessutom en megafluffig lugg.
-
Hög på fjälluft. Hell yes!
-
Efter allt godis och fika jag redan satt i mig vid denna tidpunkt, hade jag nog kunnat rulla ner utan problem.
-
Per blev kär i helgen. I mammas vita blommiga träskor.
-
Dessa skor går inte heller av för hackor. Men fin är han, farsgubben min!
-
Sämre utsikt kan man ha när man sitter på toa.
-
Lägg till: Vinblossiga kinder, chipsflottiga och chokladfläckade fingrar, ett stort skönt linne, kött, skogspromenader, kortspel, en springtur, kokkaffe, en katts plötsliga föryngrande och en jävla massa ro och mys, så har ni min helg.

4 kommentarer:

malin sa...

Härligt! Och ni hade sol!? Helt otroligt! Jag o mats har tittat o längtat tillbaka. puss

Jonna sa...

Oh baby! Nu har jag läst alla inlägg och njutit och förstått att ni haft det lika härlig som förra året, däruppe, med öl, kaffe, chips, godis, promenader och i år dessutom en fjälltur! Själv blev det en tur till centrum i Ö-vik istället som utflykt :) Längtar efter dig, kyss.

Mor. sa...

Tack för fina bilder, gumman! Jag längtar redan tillbaka! Tur att det är vårt och att vi kan åka dit när vi vill! (När inte alla andra "måsten" pockar på förstås). Kram.

mia sa...

Ni har alltså, bokstavligt talat kossor (eller vad det där utanför fönstrer skulle förestlla) precis, precis utanför huset??

Ni är tappra människor!!