onsdag 22 juli 2009

Djuriska instinkter.

Jag är hundvakt åt min systers hund Doris. Hon löper. Två av
byns hanhundar blir som tokiga när Doris löper, och brukar rymma för att komma hit till henne. Nu är det så att även jag löper. Hur ska detta sluta? Vågar vi gå ut? För vem vet, snart har vi väl alla byns hanhundar OCH karlar här ute på gården.

Uppdatering 19.49: Jag och Doris vågade oss ut på en springrunda (hade kunnat skriva löptur, men ville inte riskera att skämta så som många lärare gör). Vi mötte och såg både hundar och karlar. Men vi fick ingen extra uppmärksamhet! Det måste bero på att vi båda är tidigt i löpperioden. Det märks liksom inte av så mycket då har jag fått höra senast idag från en säker källa.

2 kommentarer:

malin sa...

Du är för rolig du. kan se er framför mig med ett koppel av hanhundar o karlar efter er :) tack för hjälpen!

Emelie sa...

det är så skönt att läsa en blogg som inte är så jävla fin i kanten! hahaha