tisdag 14 juli 2009

Jag rapar mycket av öl.

Jag och Per sitter med varsin öl och varsin dator på glasverandan i Leksboda. Det där med datorerna var väl inte riktigt med i min idyllbild, men "vi kan ju prata samtidigt" sa Per. I och för sig klagar inte jag. Jag trivs ju som snusen under läppen med tangenterna under mina fingrar.

Dagen idag har annars ägnats åt storshopping på Systembolaget. Aldrig tidigare har jag köpt så mycket på en gång (åtta öl och tre flaskor vin). Småpotatis för vissa kanske, men icke för mig. Sedan fick jag sitta, men mina kassar, som en a-lagare på en parkbänk medan min mamma köpte presenter till mig. Jag har rätt svårt att sitta ensam på en bänk mitt i centrum. Min blick flackar, jag reser mig upp, sätter mig igen, tar upp mobilen tusen gånger, går lite hit och lite dit. Bra övning för min lindriga sociala fobi. En kaffe och chokladboll senare mådde jag bra igen.

2 kommentarer:

Jonna sa...

härligt :) och idag blir det fika indeeeeeeeeeeeeeeeeeed!

B.O sa...

du skulle tagit en öl. ;)