söndag 5 juli 2009

Gårdagen var bra på många sätt. Roddtävlingen var apjobbig, men det är ju liksom tjusningen med det hela. Blödande skavsår är dock inte så skönt. Resultatet: nöjda tvåor som firade med en världsgod bål. Festen kunde börja, så att säga. Tårarna kom när vi uppvaktade vår styrman som gjort sitt sista år i båten. SRKs dikt och sång var en klar höjdpunkt. En väska försvann utan att egentligen vara borta. Jag fick dansa högt över alla andra (Elin är stark hon). Kvällens DJ var inte tillmötesgående, men vi fick headbanga till slut. Min nacke tackar mig inte idag. Tågdansen var ett återkommande inslag. "Hon var då helt nykter" hade pappa sagt till mamma när han hämtat mig. Det lät ju bra. Sängen har sällan varit skönare.

Idag har mamma lärt mig hur man plockar petunior. Med en sådan erfarenhet rikare kan jag ta det lugnt resten av dagen.

4 kommentarer:

malin sa...

ha ha du har ett stort ansvar vad det gäller petuniaplockningen - jag hör mammas ord eka: "De måste plockas varje dag!".

Helt nykter, hmm... pappa såg nog vad han ville se hi hi. puss

Jonna sa...

åh det var helt underbart igår... allting... ryser vid tanken. kan man inte få ro en leksandsrodd till?

andreas sa...

blir man så seg av att vara nykter haha.kram

B.O sa...

Rune jämförde kanske med hur andreas sett ut när han kommit hem. ;)